Fredag

2008-10-10 @ 08:53:17
Ja det är fredag igen och vi går in i v.39, sjukt när man ser det så, v. 39 av 40 veckor.. oj nu när man tänker tillbaka på hela graviditeten så har det gått rätt snabbt. Förutom nu på slutet dock, men har varit gravid sen i slutet på januari början på februari... o nu är det oktober, man är gravid en evighet.. haha

Insåg precis att jag inte druckit (sprit) på hela detta året, vi hade en typ vit månad i januari och sen blev vi gravida. Åh det känns skönt för mina barn ska inte behöva växa upp med sprit, klart man kan ta ett glas vin då och en öl då men det är slut på ungdomslivet på så sätt att man inte kan dricka varje helg och så.. Ska vi på fest måste en vara nykter om den ena ska dricka!!!

Ni som känner mig vet att jag inte levt det bästa liv när jag var liten men jag lever, mamma försökte göra det bästa av får ekonomiska situation och här är jag nu, frisk och lycklig ovh blivande mamma.

Ni som inte känner mig så väl så var det så att min mamma var ensamstående med mig och vi bodde på näsby. Mamma var ofta arbetslös och var även halvpensionär, det gick knappt runt men vi hade mat på bordet och tak över huvudet. Min pappa fanns inte med i bilden, han lämnade oss när jag föddes och valde att leva sitt liv med droger o av den anledning så finns han inte med oss idag. Det är en version av min barndom, vill inte berätta allt här på nätet...

Därför känns det skönt att vi har en fast grund innan vi skaffade barn, det var ju inte planerat men för oss båda så är det viktigt med en kärnfamilj eftersom jag inte fick uppleva den, många får det inte, vi vet inte vad som händer om några år men just nu mår vi bra ihop och vill leva som en familj och det hoppas jag att det kommer att forstätta som...

Oj det var inte meningen att jag skulle skriva så här mkt, jaja man får väl öppna sig ngn gång..

Idag blir det stdning av toa, lite tvätt, som sagt så försöker jag hålla tvättkorgen så tom som möjligt!
Vika barnkläderna och sortera efter vilket man kan använda nu och vilket som är lite större, mamma är smart hon för hon köper olika storlekar så man har lite när den blir större osså:)

annars så blir det bara att invänta helgen och t som kommer hem, vi ska inte göra så mkt ikväll förutom att han ska laga maten ikväll, han är jätteduktig!

Imorgon blir det middag hos lisbeth och sven med hennes två systrar och resp. skönt att det är nära hem så jag kan gå när jag är trött, hah..

nää nu har jag nog tråkat ut er,

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0