Morfar

2008-09-08 @ 10:16:14
Idag när jag cyklade ner till affären så gick det en gubbe framför mig som jag kände igen, då jag plötslit insåg att det var min morfar som också bor här i osby, har inte träffat honom på ca. 10 år men kände igen honom för han var med i norra skåne för några månader sen. Visste inte om jag skulle gå fram eller inte för jag visste inte om han kände igen mig.
men tog mod till och gick fram till honom och sa morfar, är det det du karl-gunnar.. jag är cillas dotter. Han bara men hej, bor du här.. osv. konstig känsla. Han blev lite chockad att han skulle bli gammelmorfar igen men jag lovade att komma att hälsa på en dag för han bor inte så långt härifrån, visste att var han bodde innan men har varit lite feg men nu har jag ingen ursäkt längre...

idag blir det städning och godisätande, jam jam.. hahah

see ya later

tillbaka igen:P

Städat klart nu, skönt att slippa tänka på det.. nu gör jag inte så mkt, är lite less på att vara hemma idag känner jag... men skönt på samma gång.. nu när t föräldrar är på kreta med så är det ingen som kommer hem vid lunch och säger hej.. igår när vi pratade med dem hade de över 30 grader varmt, hotellet som vi var med och valde var det bästa som de varit på i grekland, och de har varit i grekland massor av gånger så när vi ska åka om ett par år så ska vi åka till samma ställe, för stranden och poolen var jättefina... har beställt en parfym med dem hem på planet, can can med paris hilton heter den men jag har inte luktat på den så jag vet inte hur den luktar men enligt beskrivningen skulle den vara söt och det tycker jag om.

blev lite godisätande men inte så mkt, var inte så sugen när jag väl hade köpt det haha... men jag blir kanske det senare...

ska laga jamjam mat idag med, klyftpotatis (hemmagjorda så klart) med min egengjorda räkröra med turkisk yoghurt, dragon och vitlök med lite balsamvinäger.. som är kall! jättegott.. å räkorna är föstås egenskalade så att det smakar riktigt! t brukar gilla när jag gör det så hoppas att han blir glad..han ska göra klart golvet i barnkammaren idag, det har dragit ut lite på tiden men idag blir han klar, sen ska vi täcka över det och måla taket och garderoperna. längtar tills det blir klart!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Hej!

Kul du träffade din morfar, o hoppas ni kan hålla kontakten? Saknar dej! kram mamma!

2008-09-08 @ 21:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0