Besök hos BM

2009-12-10 @ 12:57:30
Ja idag var det vanlig rutinkontroll hos bm, hade gått upp 1,5 kg sen sist...
Fick veta att gulsot är genestiskt och iom att tyra hade det när hon föddes (jag och torgny osså) så finns det stor chans att bebisen får det med så hon skulle skriva det i sin rapport att de ska ta tester redan från några timmar efter födslen så de får se om det ökar...

Pratade om amningen osså, iom att jag inte kunde amma tyra, hon trodde att de berodde på att det blev så mkt runt tyras gulsot och provtagningar så att det helt enkelt inte kom igång, men jag hade ingen råmjölk då heller(har inte det nu heller) så vi får se hur det går...

Sen skulle hon kolla var huvudet låg och då kände hon inte riktigt så de använde ett urålrigt ul som de hade där, o huvudet låg neråt, långt nere! Antagligen det som gör att jag har så ont nu... men den är inte fixerad och iom att jag är omföderska kan den fortfarande vända sig men hon trodde inte det för att bebisen låg så långt nere!

Hon mätte även sf-måttet som inte hade växt sen sist o sist hade det inte växt så mkt så för att vara på den säkra sidan så ska vi i morgon på tillväxt-ultraljud vilket man blir lite orolig för men hjärtljuden lät bra idag och bebisen rörde sig o så... hoppas verkligen allt är bra... det hon såg på den gamla apparaten såg bra ut i alla fall.. ska dit i morgon lunch så skriver när jag har tid sen om hur det gått..

kram på er

Kommentarer
Postat av: Tova

Ah, din kommentar gjorde mig genast lite gladare faktiskt ;) kanske är det helt enkelt så att vissa inte har så mkt "känningar" innan barnet kommer.

Men kom ditt första barn på beräknad tid, eller före/efter?

Japp, vi vet att det är en liten grabb i magen ;) sj då?

2009-12-10 @ 13:38:16
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Emelie, Elliotts mamma

vad spännande =) hoppas allt ser bra ut imorn med! kramis

2009-12-10 @ 16:21:19
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: tova

Åhh okej :) hoppas min första blir punktlig också ;)

Nja, namn är jättesvårt (speciellt pojknamn tycker jag), men vi funderar lite på Elliot, Elis eller Elias..

Har ni några funderingar då?

Vad spännande att se om ni har en lillebror eller - syster i magen, kanske blir det som i min familj: jag kom först, och lillbrorsan 1 år och 3 månader senare :)

2009-12-11 @ 09:38:05
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0