Tips

2011-11-23 @ 13:17:30

Har fått förfrågan om hur jag gör i min viktminskning, med mat och så...

Till frukost brukar det bli ngt som går mkt snabbt för jag hinner inte äta med barnen, som ändå ska äta på dagis:


Cornflakes med mjölk
Crisp n´light med skinka eller mjukost o grönsak
Raskens rostbröd med skinka och grönsak
Fil med banan

På helgerna äts det mer ägg, frallor och mjölk.
Väljer ofta skinka, mjukost eller saltrulle som pålägg som innehåller mindre points.
Äter klart ost med men det brukar bli till helgen.

Till Lunch, varierar beroende på om jag har lång dag i skolan eller inte.

Kycklinggryta med wokade grönsaker
Makrill eller lax med couscous eller rotfrukter i ugnen.
Sallad med crabsticks och fetaost
Sallad med prosciuttoskinka och fetaost
Kycklingssallad från skolans matsal
En halv subway macka med kyckling( händer inte så ofta, men är ett alt.)
VV-soppa som man köper på konserv i nödfall;)
Mycket sällan, typ aldrig men om det krisar blir det en naturdiet shake om jag glömt mat hemma eller inte har råd till ngt annat:)

Middag, beror också på om jag är hemma sen eller tidigt.

Fullkornspagetti och köttfärsås, gjord på nötfärs eller fin blandfärs.
Wok med kyckling och nudlar.
Kycklinggryta med ris och grönsaker
Korvstroganoff gjord på vv korv och ris
Lax med couscous eller rotfrukter i ugnen
Makrill med rotfrukter i ugnen
Kött( ej karré) och potatis och sås(gjord på antingen påse eller cremé fraiche)+grönsaker
Kyckling i ugnen med antingen ris eller rotfrukter till.
Sallad med skinka, kyckling eller annat.
Köttgryta gjord på bra kött och milda mat extra (%) med ris eller grönsaker till.
1 Toast gjord på raskens rostbröd och skinka och ost, i nödfall:)

Mellanmål

Banan
Äpple
Clementin
Morot
Crisp n´light med skinka
Fruktsallad
Smothie gjord på naturell lättyoghurt, banan och bär.

Dricker massor med vatten varje dag, även light läsker går bra.

Är jag sugen på ngt när jag sitter på föreläsningar eller liknande så kan man ha en ask läkerol till hands.

Det spelar nog egentligen inte så mkt roll vad man äter men jag försöker ta en liten tallrik så ser det mer ut och bara 1 portion.


Kommentarer
Postat av: elina

du är så duktig! <3

Nejdå det var bara virus som jag själv misstänkte :)

2011-11-23 @ 20:19:47
URL: http://snuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0