Akuten

2012-08-13 @ 07:01:52
I fredagsnatt vaknade jag av smärtor i magen, under revbenen precis, smärtor som strålade ut över hela magen och gjorde fruktansvärt ont. Å det fortsatte och efter ngn timme var jag tvungen att gå på toa och kräka pga. smärtan, trodde det skulle gå om men ack så fel jag hade, det höll på hela natten. På morgonkvisten gick jag på toa igen för att en en gång kräka och då svimmade jag av och vaknade av att jag föll. Som tur är vaknade torgny och han hittade mig på golvet med ett jack i läppen.
 
Åkte in på akuten och fick ta en del prover, fick dropp och blev undersökt. Proverna visade inget och smärtan gav med sig, mådde sjukt illa och hade fruktansvärd huvudvärk. Fick åka hem efter ett par timmars observation.
De kunde inte riktigt förklara vad det var. Något med magsäcken.
 
Har iaf legat här hemma i soffan ett par dagar, helt orkeslös och utan aptit. Igår fick tills slut i mig 2 skedar potatismos och 1 dl yoghurt med sugrör. Har precis lyckats får i mig ltie yoghurt till med sugrör.
Kan inte tugga ordentligt pga. att jag sytt 3 stygn ovan läppen, så nu är man märkt för livet, jag är glad atta jag inte ramlade med huvudet i kaklet eller i elementet.
 
Är hemma idag med sen är jag ledig tis och ons så då ska jag och barnen ha lite playdejts. Hoppas att jag får i mig lite mer mat idag så jag piggnar till.
 
Jag skulle så gärna vilja träna, men kroppen behöver mat och vila!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0