Tabata

2012-08-08 @ 12:52:28
När Otto somnade körde jag igång med ett tabata pass direkt.

För er som inte vet vad det är så är det ett intervallpass. Man arbetar 20 sekunder och vilar i 10 sekunder, man kör samma övning 8 ggr. Sen kan du välja hur många övningar du kör, jag brukar köra 10 övningar, det blir 40 minuter sammanlagt.

Det viktiga är att man verkligen kör hårt hela tiden, det ska kännas och svetten ska rinna.

Mitt pass idag bestod av:

-Step up på mjukt underlag
-Köttbullen ( man har händerna bakom nacken och benen ihop och drar dem upp mot magen samtidigt som man man drar upp nacken, man ska inte ta ner benen i mellan utan de ska hållas i luften hela tiden)
-Luftboxning
-Situps på Yogaboll
-Plankan med knäna i golvet och armarna på yogabollen( här är det viktigt att inte änga på bollen utan att hålla sig uppe)
-pendeln ( man har benen i 90 graders vinkel uppe i luften och pendlar åt sidorna)
- Höftlyft med hälarna på yogabollen
-Jumping jacks(spratelgubben typ)
-Armhävningar med händerna på yogabollen
- En övning som jag inte vet vad den heter, man drar knäet in mot magen och sträcker ut så längt man kan, varannat ben

Jag körde slut på mig själv helt, mådde lite illa i slutet, men så skönt när man gjort det.

I love the training.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0