Trots

2010-02-19 @ 08:58:35
Eh det ngn som vet vad man gör med trotsiga barn, jag trodde att hon inte skulle komma i trotsåldern förrän vid 2 års ålder, hon lyssnar inte ett smack på vad jag säger, river ner böcker och jord i blommorna bara skrattar när jag säger nej, vad mer kan man göra? hon tog precis sönder en stor fin vas:( satte henne i spjälsängen för jag blev så arg/ledsen på henne. Känns ibland som om allt jag gör är att skälla på henne och det är inget jag vill, känner mig som en dålig mamma då.

Jag tror hon är lite avis när jag sitter med otto, men jag måste ju ge han mat och mysa lite med han med, jag försöker få henne att sitta med när vi gör det, ibland går det, ibland inte!

Dagarna är så långa nu osså, för de väcker varandra oftast runt fyra-fem och jag är helt ensam med dom tills t kommer hem vid 5-6 på kvällen, men t föräldrar hjälper till och tar tyra en stund när det kommer hem från jobbet men det är så lång tid och jag är helt slut vid lunch, då hoppas jag på att otto sover när tyra sover middag så jag får vila/sova en stund jag med, annars hade jag inte orkat! Jag älskar mina barn över allt annat men ibland är det mycket på en gång, med städning, badning, matlagning, tvättning, diskning, matning och allt man ska göra.

Behövde bara skriva av mig lite, nu sover otto en stund och tyra kollar på musses klubbhus.

kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman du är ingen dålig mamma! Prova timeout med Tyra, att hon får sätta sig på en pall när hon gjort något fel. Fungerar fruktansvärt bra med Nea och man behöver inte skrika eller känna sig elak. Det är nog lätt att Tyra blir avundsjuk på lillebror men farmor o farfar kanske kan ta otto en stund så du och Tyra kan få lite egentid, som det var innan lillebror kom så hon inte känner sig som prio2. Det är jobbigt men du är duktig :) hör av dig om det är någonting, jag hjälper gärna till när jag kan! Puss o kram

2010-02-19 @ 12:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0