Förlossningsberättelse..

2010-01-14 @ 14:28:57
Tyra sover middag men vaknar nog vilket minut som helst o otto sover, det är typ det han gör, äter och sover...

Tänkte berätta lite om hur lille otto kom till oss...

Det började på fredagskvällen vid 8-halv 9, låg och kollade på lets dance, kände värkarna men gick och la mig vid 9 för att se om det bara var förvärkar, kunde inte sova, blev värre och värre, gick upp o klockade värkarna på datorn, nu kunde jag inte ens sitta ner under värkarna, gick in i duschen, stod där i en kvart, värkarna gick in i varandra, ingen paus o ont gjorde dom! La mig på soffan för att försöka vila men det gick inte så vi ringde förlossningen som lät oss komma in, då var klockan 00.30 har jag läst i journalen, 01.30 blev vi inskrivna o då fick jag denna underbara lustgas som jag längtade efter hela vägen in bilen. Dom la en ctg-kurva, men jag kände att det tryckte på i värkarna, blev undersökt, öppen 4 cm,  jag bara nej inte mer! Men jag gav mig inte, för jag tyckte att jag behövde krysta, efter en stund undersökte de mig igen och då var jag öppen 7 cm och hon tog hinnorna för vattnet hade inte gått och sen var jag helt öppen och fick lov att krysta,äntligen! Började krysta 02.18 och 02.20 var han ute, usch det gick så fort..

så den 9/1.10 föddes otto på 4300 g och 50 cm efter ca. 6.5h:s värkarbete... varav 50 min inne på förlossningen!
lite snabbare än tyra som tog 45.5 h haha...

sen var vi på BB fram tills på måndag då vi åkte hem, ingen gulsot på lillebror, skönt!
Det var massor på BB under helgen så T kunde inte vara kvar, men fick en underbar tjej med en stor pojke brevid mig i rummet, utan henne hade det var dötrist...

allt går bra här hemma, sover när vi kan , alltså när tyra sover middag..
Tyra är jättemammig nu, men snäll.. hon vänjer sig snart...

ja nu vaknar lillan,..

kram på er

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken drömförlossning:)

Skönt att allt gick bra.



kram

2010-01-14 @ 20:02:15
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: elina

<3 <3

2010-01-15 @ 07:57:57
URL: http://neagullunge.blogg.se/
Postat av: Diana - Gravid ♥

Låter som en fin förlossning, snart är det dags för mig! =) Har precis lagt ut en tävling om 5 st barnskor, delta gärna! =) Trevlig fredagskväll. Kram Diana

2010-01-15 @ 18:21:49
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Emelie, Elliotts mamma

oooj, va fort de gick =) skönt att de gick fortare denna gången med tanke på hur de gick förra gången ju! förstår att du inte hunnit att svara innan- du har ju fullt upp ändå som de är just nu kan jag tänka mig. Äter otto bra nu då- funkar de bra med amningen än så länge? kramis

2010-01-15 @ 21:34:07
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Emelie, Elliotts mamma

ja, kan tänka mig att de inte är så lätt..då är de ju lättare med ersättningen ju! hoppas er fina lilla familj får en trevlig lördag! kramis

2010-01-16 @ 10:42:49
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Tova

Oh, spännande att läsa! Har precis skrivit min egen förlossningsberättelse nu, låter lite som din fast förloppet gick ännu snabbare och lillen kom i badrummet... haha... nästa gång ska jag nog boka in mig på BB flera dagar i förväg :P

Kram

2010-01-20 @ 20:15:14
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0