Snö

2011-01-05 @ 08:23:06
Ja i natt har det kommit en del smö och jag är så trött på den, främst för att man inte kan köra med syskonvagnen i nynsö och för att det är så kallt och trist.

Nu har barnen varit sjuka sen julafton, tyra är frisk nu kan man säga bara pencillin idag och i morgonbitti sen hoppas vi på att det är botat. Ottos feber är så gott som borta men han har ont ännu och är mkt gnällig, stackare. Natten har varit jobbig med gnällig otto som vi fick muta med välling ett par ggr.

Idag ska jag ringa och beställa tårtor till kalaset, orkar inte baka och sen är det inte riktigt bra när vi har en massa baciller just nu:P

Vi fick ju köpa pencillin till båda barnen och det gick på 400 kr, jisses vad mkt pengar det går på medicin och då räknas inte alla värktabletter och nässpray... Jag tycker det är konstigt dyrt det där med suppar till barnen, om man köper en alvedon supp kostar den ca. 39 kr och där är 10 st i en ask alltså kostar en supp 3,90kr!? Är en inte det dyrt och har man två barn som är sjuka så räcker en sån ask typ lite mer än en dag:( Äh man ska inte klaga, vi har ju gratis sjukvård till viss del:P I USA hade det varit ruggigt mkt dyrare.. Men när man har en sån månad som vi har nu, MASSOR med räkningar och köpt dator, vi har typ inget kvar, det lilla vi har ska räcka till ottos kalas och resten av månaden:( Åh snart börjar jag jobba mina få timmar så då blir det knapert, tur att jag har a-kassa insamlad.. räcker ett par tre månader i varje fall:)

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0