Sockersanera?

2012-11-02 @ 14:48:07
Jag har ett otrolig sockerberoende eller sockerbegär, kalla det vad ni vill men det är hemskt att alltid ha ett habegär av något sött. Läste i en blogg där hon skulle sockersanera ett tag framöver. Det innebär inte att man slutar äta socker för alltid utan att man för en period av avstå allt som är sött, för vissa innebär detta även att avstå från lightpruoddkter och annat med sötningsmedel.
 
Nu tänkte jag att jag skulle försöka ge mig på det här, jag vet att det går, för jag har gjort det innan. Men jag kommer fortsätta dricka light, för jag har efter att ha barit med i viktväktarna så länge haft det som min egen unna mig grej.
 
Kolhydrater ska försöka skäras ner på också för det innehåller många sockerarter. Det innebär inte att jag kommer sluta äta det utan försöka avstå mjukt bröd så mycket som jag kan och att inte äta så mkt potatis/pasta/ris åt gången.
 
IOM att jag tränar ca. 6 dagar i veckan, ibland två pass om dagen så behöver min kropp mat, så jag kommer fortsätta äta rätt mat fast lite mer för att orka men att försöka avstå målen mellan målen som inte hör hemma.
 
Tänkte köra from. måndag och se hur länge jag kan, för jag vet att jag kan, jag kan jag kan.!
 
På tal om kost ska jag till en kostrådgivare på friskvårdshuset, gratis på tisdag, ska bli skoj att se vad hon säger om min vikt resp. kost.
 
Sen på kvällen är det äntligen dags att se Olga föreläsa:)
 
Förresten, är det ngn som är med på sockersaneringen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0